zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Telefon z napisem na ekranie: Uwaga na telefony od oszustów podszywających się pod pracownika banku

Dzwoni do Ciebie „pracownik” banku? Uważaj, to może być oszust!

Data dodania: 28 marca 2024

Oszuści wciąż są aktywni i szukają różnych metod, by uzyskać pieniądz. Wyłudzają je od naszych rodziców, dziadków i innych krewnych. Nie bądźmy obojętni i wcześniej ostrzeżmy bliskich, że mogą do nich zadzwonić osoby podszywające się pod członków rodziny, policjanta, czy pracownika banku. Apelujemy o ostrożność!

Cofnij

Zdaje się, że niemal każdy już słyszał o oszustwach metodą „na policjanta” czy „na wnuczka”. Należy jednak pamiętać, że oszuści cały czas modyfikują sposób swojego przestępczego działania, aby szybko się wzbogacić. W przypadku, gdy ktoś próbuje uzyskać od nas pieniądze, trzeba wykazać się czujnością.

Legionowscy policjanci przestrzegają mieszkańców przed oszustami wyłudzającymi pieniądze. Zdarzają się bowiem sytuacje, kiedy starsza osoba odbiera telefon od rzekomego np. policjanta, wierzy, że jej oszczędności są zagrożone i „pomaga” dzwoniącym do niej ludziom zatrzymać oszustów, którzy chcą ją okraść. Podczas rozmowy niestety sama przekazuje oszustom informacje na temat swoich oszczędności i wartościowych przedmiotów, które posiada w domu.

Oszuści wykorzystują też inne metody działania i próbują wyłudzić, nie tylko od osób starszych, oszczędności całego życia. Telefon od oszusta podającego się za pracownika banku, z informacją o tym, że nasze pieniądze znajdujące się na koncie są zagrożone, to coraz częstsza metoda działania oszustów. 

Bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:

  • wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
  • złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
  • przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
  • wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
  • wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce.

Zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.


autor: kom. Justyna Stopińska